pátek 21. června 2013

NOOK HD+ Tablet - 9 palců s 1920 x 1280



Firma Barnes & Noble je mým dlouholetým favoritem a tak jsem neváhal, když slevnili před dnem otců v USA jejich Nook HD+ z 269 na 149 USD. Tato akce ještě dnes (21.6.2013) trvá. Právě dorazil a zatím jsem nadšen. Za tuto cenu je to snad jediná možnost, jak získat skvěle zpracované zařízení s 1920 x 1280 displejem.
Je vybaven 1.5 GHz OMAP4470 Dual-Core procesorem, nádherným 9" displejem 1920 x 1280, 16 GB pamětí s možností rozšíření paměti SD kartou, bluetooth, mikrofon, senzor naklonění, zařízení má 515 g a záda jsou potaženy měkčeným plastem, takže se výborně drží.



A to nejlepší je, že po startu si stáhne update a nově je v něm zpřístupněn Google Play, takže si můžete instalovat aplikace přímo z Android marketu. Nacpal jsem do něj sadu aplikací, které mám na všech androidových zařízeních a vše jede bez chyby na nejhezčím displeji, na který jsem si dosud sáhl. Tento kousek je fantastickou volbou pro každého, kdo má jako já velké množství textů jak v PDF, tak v jiných formátech eknih a běžné čtečky se svými 6" nebo 7" jsou mu málo. Jsem sice velký fanda einku, ale na čtení PDF je prostě třeba kvalitní displej a toto zařízení ho má. Video přehrává a to i 1080p nádherně a pomocí aplikace MX Player nebo BSPlayer Free bez problémů i s titulky . Prostě nádhera. You Tube jede i v HD a reproduktor je hlasitý.


Barnes&Noble pro tento tablet připravil své prostředí, takže to není klasický Android, nicméně asi by bylo možné z marketu nainstalovat nějaký jiný launcher, ale nepociťoval jsem tu potřebu.

A teď k záporům. Pro někoho může být záporem, že nemá GPS a žádnou kameru. Pro mne je to OK, protože GPS mám v každém telefonu a tabletem nefotím, i když by se kamera mohla někomu hodit pro Skype. Tablet samozřejmě také nemá žádný slot pro sim kartu, takže k internetu se připojuje pouze přes Wifi.
Z jazyků nabízel pouze angličtinu a několik dalších světových jazyků ale ne češtinu, psaní textů s českou diakritikou jsem tedy vyřešil instalací Thumb Keyboardu.

Podrtženo sečteno, je to výborný tablet a pro toho, komu nechybí GPS je to skvělá volba. Za cenu 149 USD těžko v této chvíli najdete něco lepšího s tak kvalitním displejem. Pokud máte někoho v USA, kdo vám ho za tuto cenu přihodí do baťohu a doveze, tak si myslím, že není co řešit.
Já jsem ho z USA objednával, takže cena se navýšila o dopravu (asi 50 USD) a DPH, které přihodili celníci při dovozu do ČR (přes 800 Kč), takže celková cena se vyšplhala na skoro 5200 Kč.

Pokud má někdo zájem za tuto cenu koupit tento kousek,  který jsem pouze otestoval, nechť se ozve, mám ještě jeden..



Žádné komentáře:

Okomentovat