neděle 29. července 2012

STAR V12 4,3" 540x960 Android 4 HDMI dual sim

Tak na tento kousek jsem netrpělivě čekal 3 týdny, než z Číny dorazil. Vzhledem k tomu, že je to úplná novinka, nenašel jsem ještě žádné recenze, o které jsem se mohl opřít.

Tento kousek rozhodně nezklamal, má v sobě standardní MTK6575 chip na 1GHz, takže s rychlostí není žádný problém. To čím se na první pohled liší je velmi kompaktní dílenské zpracování, vysoké rozlišení displeje 540x960, které na 4,3" displeji vypadá opravdu luxusně a HDMI výstup. Má ještě jednu perličku, a to velmi kvalitni fotoaparát a kameru s LED a autofocusem, ale o tom níže.




Tělo telefonu je vyřešeno nestandardně a podle mě opravdu dobře - mobil je jakoby zasazen do plastové vaničky, která ho kryje zezadu i z boku, takže vypadá, že bude dobře snášet i méně citlivé zacházení - kéž by takto byly řešeny všechny telefony.


Má standardní Android 4, který bezproblémově integruje zacházení se dvěma simkama, také standardní výbavu chipsetu MTK6575 - Wifi, GPS, rychlý 3G internet, Bluetooth, G-sensor, Proximity sensor atd, samozřejmě 4 GB RAM  a 512 ROM - to je podobné u všech MTK6575 chipsetů. Výhodou je opět bezproblémový root tohoto přístroje jako u všech ostatních MTK6575 chipsetů.

Mátlo mě, že různí prodejci tento telefon prodávají za různé ceny, následně jsem se dočetl, že jsou na trhu dva identicky vypadající a stejně označené modely. Levnější má integrován fotoaparát a kameru 5 MP a ten dražší má uvnitř velmi kvalitní 8 MP Sony foťák - tedy nikoli 5 MP interpolovaný do 8 MP, jak je u čínských mobilů zvykem. V eshopech čínských prodejců je v označování těchto telefonů chaos, takže se nikdy nedá moc spolehnout, který z těchto dvou přístrojů to je. Tvrzení číňanů, že přístroj má 8 MP foťák není až tak podstatné, protože to může být jinak.

Na testování jsem měl ten se skutečným 8 MP foťákem a bylo to na první pohled poznat. Při focení zároveň umožňoval na displeji prstem označit místo zaostření foťáku. Fotky byly krásně ostré. Mimoto má ještě jednu kamerku s malým rozlišením mířící dopředu, která je dobrá např. pro Skype video konference.

Asi týden jsem ho testoval, vše jelo bez problémů, narazil jsem jen na jeden prolbém - nesynchronizoval se Google kalendář. To jsem však bez problémů opravil nainstalováním nového Calendar provideru. Vzhledem k tomu, že se jedná o nový kousek, předpokládám, že to výrobce už v dalších kusech opraví v nové verzi ROMky.

Celkově je to povedený telefon pro každého, kdo chce 4,3" displej - není ani moc velký, ani moc malý :)

Z Číny jsem ho dovezl pro zájemce, který si pro něj přijel autem ze Slovenska. Telefon mě přesvědčil, takže jsem si obratem ještě jeden objednal.
Aktuální cena v čínských eshopech je okolo 180 USD, což znamená, že poté co čeští celníci přihodí 20% DPH, tak tento telefon do ČR pro fandy vozím přibližně za 5000 - 5500 Kč.

Aktualizace: telefon obsahuje světové jazyky (English, German, French, Spanish, Russian, Arabic ..) ale nemá češtinu
 



6 komentářů:

  1. S telefónom som zatiaľ veľmi spokojný. Naučil som sa s ním celkom
    dobre narábať. Aplikácie, hry a iné. Je to úplne super..
    Všetko funguje, ako má...
    Batéria má naozaj dobrú výdrž /oproti značkovým smartphonom/
    Neviem to ešte úplne rozpísať, ale pri bežnom používaní vydrží telefón
    podľa mňa aj cez tri dni. Ja ho dobíjam tak zhruba raz za 2.dni, lebo som
    minímálne 2-3 hodky denne na wifine a bavkám sa s ním...
    Ešte raz vám pekne ďakujem..
    S pozdravom Jozef z Martina..

    OdpovědětVymazat
  2. Dobry den,
    chci se zeptat - dari se Vam na telefonu rozchodit HDMI vystup? Me po pripojeni k televizi telefon jen ohlasi "HDMI cable connected", prestane z nej jit zvuk, ale na televizi je jen cerny obraz. A nepodarilo se mi v telefonu najit zadnou aplikaci, ktera by umoznovala prepinat vystup.

    Diky,
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  3. Připojení k HDMI jsem testoval a nebyl s tím žádný problém. Po připojení k monitoru ihned fungovalo. Pokud si dobře pamatuji ,tak nastavení týkající se HDMI výstupu je v menu telefonu: Settings > Display.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den,
      diky za rychlou odpoved. Mate pravdu, nastaveni je v Settings/Display, tam je ale pouze moznost zvolit, zda ma jit prez HDMI audio a nastavit rozliseni (720p nebo 480p). Doufal sem, ze se jeste nekde musi prepnout vystup. Takze to vypada na problem. Jinak je telefon povedeny a pokud mate stesti na kus s Sony fotakem, tak umi i hodne pekne fotky a video.

      Diky,
      Pavel

      Vymazat
    2. HDMI fungovalo po připojení bez problému, takže být Vámi asi zkusil jiný kabel a nebo restartovat telefon se zapojeným HDMI do TV. Ještě mne napadlo, zda při připojení HDMI se to v telefonu nemusí odmáčknout podobně jako při zapojení jako USB disk k PC (už je to nějakou dobu, co jsem to HDMI testoval, takže si to přesně nepamatuji). Sice jsem byl rád, že HDMI funguje, ale praktickou využitelnost to podle mého názoru moc nemá. Snad jen na nějaké prezentace na cestách, jenže HDMI vstup je v data projektorech velmi vzácný (zatím).

      Vymazat
    3. Dobry den,
      uz sem nasel reseni. Kdyz sem oddelal zadni kryt telefonu, vse zacalo fungovat. Kdyz se ale kryt nasadi, tak se konektor nedosahne dostatecne hluboko a spojeni zlobi. Kdyz sem z konektoru na kabelu orezal asi 0.5 mm plastu (tak, aby vlastni kovovy konektor byl delsi), zacalo HDMI pripojeni spolehlive fungovat.

      Pekny den,
      Pavel

      Vymazat